خبر اولسیاسی

گالانت: به توافق برای تبادل اسیران نزدیک شدیم

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفت: بیش از هر زمان دیگری به توافق با گروه‌های فلسطینی نزدیک شده‌ایم.

میدل ایست نیوز: یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق با گروه های فلسطینی در نوار غزه درباره تبادل اسیران، بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.

به گزارش «الجزیره»، شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گالانت در دیدار با خانواده های اسرای صهیونیستی در غزه، گفت که «ما بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم».

وی در ماه پیش بیان کرده بود که « من نسبت به امکان دستیابی زود به توافق بدبین بودم و یکی از اهداف اصلی من در تمامی نشست ها با امریکا، فشار بر حماس برای دستیابی به توافق بوده است».

رسانه صهیونیستی اشاره کرد که دفتر این وزیر از اظهار نظر درباره این سخنان گالانت خودداری کرده است.

دفتر وزیر دفاع رژیم صهیوینستی اعلام کرد که وی از آغاز جنگ هر هفته با گروه های کوچکی از خانواده های اسیران صهیونیستی گفت‌وگوهای دوستانه ای داشته و ما نمی خواهیم که به آنچه که در این مذاکرات گفته می شود، واکنش نشان دهیم.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با میانجیگران مصری و قطری تماس تلفنی برقرار کرده است.

در این باره شبکه امریکایی CNN، از یک منبع صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، نقل کرد که «اسرائیل» و حماس در آستانه دستیابی به چارچوب توافق هستند که آتش بس و آزادی تمامی «گروگان‌های اسرائیلی» در غزه را تضمین می‌کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا