سیاسی

الحکیم: اجازه نمی‌دهیم عراق مرکزی برای تهدید دیگران باشد

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که عراق، راه صلح و ثبات را انتخاب کرده است و اجازه نخواهد داد، تبدیل به مکانی برای تهدید دیگران شود.

میدل ایست نیوز: سیدعمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق عصر امروز جمعه در تجمع بزرگ حسینی در میدان خلانی بغداد تاکید کرد دیگر هیچ قدرت یا طرفی قادر نیست امنیت کشور ما و امنیت ملت ما را تهدید کند و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق بار دیگر به صحنه اختلاف‌ها و درگیری‌های سیاسی بازگردد.

به گزارش الفرات نیوز، وی افزود که ما با دیگر گروه‌های ملی مخلص عهد و پیمان بستیم که همچنان به سمت ثبات سیاسی پایدار در عراق پیش برویم و اجازه بروز هیچ شکافی که این ثبات را تهدید کند، ندهیم، ثباتی که پایه اساسی هرگونه پیشرفت و آبادانی و توسعه در کشور است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق خاطر نشان کرد که عراقی‌ها در معرض انواع چالش‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار گرفتند، اما به لطف خداوند و دوراندیشی و حکمت مرجعیت بزرگ و صبر و بردباری خود توانستند این چالش‌ها را پشت سر بگذارند.

الحکیم تاکید کرد که ما هرگز در خصوص امنیت کشورمان و حفظ هر وجب از حاکمیت اراضی و آب‌هایمان تحت هیچ شرایطی کوتاهی و سهل انگاری نخواهیم کرد.

وی گفت که هر کس بخواهد بار دیگر برای هدف قرار دادن عراق تلاش کرده یا به آن بیندیشد، با مردانی در برابر خود روبه‌رو خواهد شد که از مرگ هراسی نداشته و در برابر تهدیدها ضعف از خود نشان نخواهند داد و پایان آن را مردانی حسینی رقم خواهند زد که شهادت را برای خود شرافت و کرامت و پیروزی قلمداد می‌کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود ما به هر کس که بخواهد به امنیت کشور ما و آینده جوانان ما خدشه‌ای وارد کند، می‌گوییم: هیهات من الذله.

الحکیم تاکید کرد که عراق، راه صلح و ثبات را انتخاب کرده است و اجازه نخواهد داد، منبعی برای تهدید دیگران شود، همانطور که اجازه نخواهد داد به حاکمیت و منافع ملتش آسیبی برسد. 

وی بیان کرد که کشورهای عربی و اسلامی شاهد تغییرات و تحولات بزرگی در تمام زمینه‌ها هستند، ما امروز در برابر فرصت‌های راهبردی بزرگی قرار داریم و با توجه به تحولاتی که در طول دهه‌های گذشته شاهد بوده، یک تحول کیفی در زمینه فکر و آگاهی و کسب تجربه‌های موفق رخ داده است، ما امروز در برابر فرصت‌های راهبردی بزرگی برای وحدت مجدد امت اسلام و عربی قرار داریم و اینکه این وحدت با عنوان همکاری دائمی و مستمر برای تحقق منافع مشترک در زمینه اقتصادی، انرژی، و پیشرفت فناوری و دانش باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد این امر مستلزم بازسازی نقش اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادها و سازمان‌های ذیربط از طریق فعال‌سازی راهبردهای سازندگی و همکاری مشترک برای حفظ منافع ملت‌ها و دور کردن شبح تنش و اختلاف از منطقه و انتقال به مرحله منافع دائمی و مشترک است، نباید این فرصت‌ها را از دست داد، چرا که خطری برای امنیت کشورهایمان و منافع ملت‌هایمان خواهد بود، به همین سبب از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم تا این ابتکار را با ما در عراق، در راستای وحدت و همبستگی و ساخت آینده‌ای به دور از مسائل گذشته اتخاذ کنند، چرا که مادامی دین و سرنوشتی مشترک داریم، خیر به سوی ما می‌آید.

الحکیم هشدار داد که خطر رژیم صهیونیستی برای امت اسلام و عرب، همچنان وجود دارد و نگرش رژیم صهیونیستی همچنان مبتنی بر نسل کشی و دشمنی با عرب‌ها و مسلمانان است و تنها به تجاوزات وحشیانه خود به غزه بسنده نخواهد کرد، بلکه اکنون به تهدید به جنگ همه جانبه و فراگیر علیه لبنان روی آورده است و در این زمینه اعتنایی به قوانین بین المللی و انسانی نمی‌کند، بلکه به تمام ارزش‌ها و قوانین و ملت‌ها بی‌اعتنایی نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که رویارویی با این خطر مستلزم وحدت و انسجام کشورهای عربی و اسلامی است و عراق همچنان در راس این رویارویی قرار خواهد داشت و مادامی که درون ما رگی است که به عشق امام حسین(ع) می تپد، هرگز از دفاع مقدس خود از فلسطین عربی و اسلامی دست برنخواهد داشت.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا