سیاسی

رایزنی سران قطر و لهستان درباره روابط دو جانبه

امیر قطر و رئیس جمهور لهستان در ورشو پایتخت این کشور دیدار و درباره روابط دو جانبه و توسعه آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و آندری دودا رئیس جمهور لهستان در ورشو پایتخت این کشور با یکدیگر دیدار و  گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دیوان امیری، دودا ضمن خوشامدگویی به بن حمد و هیئت همراه وی روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور را ستود و خاطر نشان کرد که این سفر منعکس کننده عمق روابط  میان قطر و لهستان است.

وی همچنین درباره اقدام مشترک نسبت به ارتقای روابط دو جانبه به سطوح بالاتر ابراز تمایل و از تلاش های دیپلماتیک و انسانی قطر به ویژه تلاش های انجام شده توسط این کشور درباره نوار غزه و اوکراین قدردانی کرد.

از طرفی دیگر امیر قطر از حسن استقبال رئیس جمهور لهستان قدردانی کرد و این سفر را فرصتی برای بحث و گفت‌وگو درباره مسائل دارای اهتمام مشترک و راه های حمایت از روابط دو جانبه راهبردی میان دو کشور در زمینه های مختلف به شمار آورد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دو جانبه و افق های تقویت و توسعه آن که به  منافع راهبردی مشترک خدمت می کند و روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه های انرژی و تکنولوژی و آموزشی و دفاعی را به سطوح گسترده تر می کشاند، گفت‌وگو کردند.

امیر قطر و رئیس جمهور لهستان همچنین درباره مسائل منطقه ای و تحولات جاری آن از جمله تحولات اوضاع در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین رایزنی کردند.

منبع
دیوان امیری قطر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا