سیاسی

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران

وزارت کشور ایران نتایج شمارش ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رای از آرای دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور ایران نتایج شمارش ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رای از آرای دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که تا این لحظه مسعود پزشکیان ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رای کسب کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور این کشور و شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام است.

پس از شهادت رئیس جمهور ایران، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی با موافقت رهبر این کشور اختیارات و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور را برعهده گرفت.

بر اساس اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی، شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف به برگزاری انتخابات حداکثر ظرف مدت پنجاه روز بودند که بر این اساس جمعه 28 ژوئن انتخابات در این کشور برگزار شد و پس از شمارش آرا هیچ یک از نامزدها حدنصاب کافی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را کسب نکردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

صبح روز گذشته ایران شاهد دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود و در این دور مشارکت واجدین شرایط در انتخابات به حدود ۵۰ درصد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا