اقتصادیخبر اولسیاسی

رونق گسترده بخش گردشگری قطر با کسب سالانه 25 میلیارد دلار سود

کشور قطر در سال 2024 حدود 25 ​​میلیارد دلار سود از بابت گردشگری داشته است که در نوع خود یک رکورد منحصر به فرد به شمار می‌آید.

میدل ایست نیوز: نتایج گزارش «تاثیر اقتصادی برای سال 2024» که توسط شورای جهانی سفر و گردشگری منتشر می‌شود، حکایت از آن دارد که بخش سفر و گردشگری قطر امسال بیشترین سهم را در اقتصاد این کشور داشته و توانسته است رکوردها را بشکند.

به گزارش الخلیج آنلاین، این شورا در گزارش خود پیش‌بینی کرد درآمدهای بخش مسافرت و گردشگری در اقتصاد قطر به ارزش 90.8 میلیارد ریال معادل 25 میلیارد دلار برسد که 11.3 درصد از درآمد کل ناخالص این کشور را تشکیل می‌دهد.

این منبع خاطر نشان کرد، بخش سفر و گردشگری قطر بیش از 334 هزار و پانصد شغل در سراسر قطر را پشتیبانی خواهد کرد که این میزان، حدود 15.8 درصد از کل نیروی کار در سال 2024 را تشکیل می‌دهد.

این گزارش ضمن پیش‌بینی افزایش قابل توجه هزینه‌های امسال مسافران بین‌المللی، اعلام کرد: انتظارات حاکی از آن است که در سال جاری هزینه‌های قطر با ثبت رقمی معادل 69.6 میلیارد ریال رکورد بزند و هزینه‌های داخلی به 12 میلیارد ریال برسد.

وی افزود: این موفقیت گواه تعهد دولت قطر به اولویت دادن به همکاری بین بخش دولتی و خصوصی برای ارتقای بخش سفر و گردشگری در این کشور و ایجاد تجربیات متنوع و فراگیر برای مسافران است.

در همین ارتباط «جولیا سیمپسون» رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد: بخش سفر و گردشگری قطر در سال جاری میلادی در آستانه شکستن رکوردها است و این موضوع اهمیت آن را به عنوان یک مقصد پیشرو و پیشگام در خاورمیانه برجسته می‌کند.

این در حالی است که دوحه به دنبال توسعه محصولات گردشگری جدید است تا سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی را تا سال 2030 به 12 درصد برساند.

قطر همچنین در تلاش است تا حضور این کشور عضو شورای همکاری را در نقشه گردشگری جهان تقویت کند.

همچنین بخوانید

پروژه سمیسمه چگونه بخش گردشگری قطر را بهبود می‌بخشد؟

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا