سیاسی

آغاز سفر دستیار وزیر خارجه امریکا به کشورهای منطقه

دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک سفر منطقه‌ای خود را به منظور بحث و گفت‌وگو درباره توافق آتش بس در غزه آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: «باربارا لیف»، دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک سفر منطقه‌ای خود را به منظور بررسی راه‌های دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی آغاز کرد.

به گزارش القدس العربی، وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: باربارالیف از 8 تا 14 ژوئیه افزون بر ایتالیا به امارات، قطر، مصر، اردن، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد.

این منبع افزود: دستیار وزیر خارجه امریکا با مقامات دولتی این کشورها (که نامی از آنها به میان نیامده است)، تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق آتش‌بس، اطمینان از آزادی همه اسرا و تضمین توزیع کمک‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این منبع خاطر نشان کرد: «باربارا لیف» همچنین گفت‌وگوهایی تکمیلی در خصوص مرحله پس از درگیری را به شیوه‌ای که بتواند صلح و امنیت دائم به ارمغان آورد، انجام خواهد داد.

گفتنی است سفر باربارالیف به منطقه همزمان با آغاز مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و حماس در قطر و مصر، برای دستیابی به توافق مبادله اسرا بین دو طرف و برقراری آتش بس در غزه صورت می گیرد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری به نقل از منابع اسرائیلی ادعا کرده‌اند مذاکرات ممکن است یک ماه به طول انجامد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا