اقتصادیسیاسی

آمادگی عراق برای تصویب قانون حمایت از سرمایه‌گذاری عربستان

رئیس کمیسیون دوستی عراق و عربستان در پارلمان عراق، در دیدار با رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان از آمادگی کشورش برای تصویب قانون حمایت از سرمایه‌گذاری عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: حسن بن معجب الحویزی رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان و شعلان عبدالجبار الکریم رئیس کمیسیون دوستی عراق و عربستان در پارلمان عراق، با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، الحویزی و الکریم در این دیدار درباره روابط اقتصادی میان بغداد و ریاض و آینده آن در سایه وجود فرصت‌های امیدوارکننده و راه‌های فعال‌سازی نقش دو بخش تجاری برای ایجاد شراکت تجاری و سرمایه‌گذاری راهبردی موثر میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

مجمع تجاری عربستان و عراق با حضور اعضای بارز پارلمان عراق توسط اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان برگزار و درباره توسعه سرمایه‌گذاری در عراق و رسیدگی به مسائلی که سرمایه‌گذاران عربستانی با آن مواجه هستند، بحث و بررسی شد.

مقام عراقی در این دیدار از آمادگی برای تصویب قانون حمایت از سرمایه گذاری عربستان و بررسی آن در پارلمان کشور ظرف چند ماه آینده خبر داد.

گفتنی است در مه 2019 هیئت دولت عراق، پیش‌نویس قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در عربستان را تصویب کرد.

در سال گذشته، دو کشور توافقنامه‌ای به ارزش 27 میلیارد دلار با هدف توسعه نیروگاه انرژی خورشیدی با مشارکت شرکت توتال انرژی را امضا کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا