اقتصادی

هدف‌گذاری مصر برای افزایش صادرات سالانه خود به 100 میلیارد دلار

وزیر سرمایه‌گذاری مصر گفت که این وزارتخانه طی مرحله آتی به دنبال اجرای چشم‌انداز دولت با هدف رسیدن به 100 میلیارد دلار صادرات کالا در سال است.

میدل ایست نیوز: حسن الخطیب، وزیر سرمایه‌گذاری مصر گفت که این وزارتخانه طی مرحله آتی به دنبال اجرای چشم‌انداز دولت با هدف رسیدن به 100 میلیارد دلار صادرات کالا در سال است.

به گزارش العربی الجدید، این در حالی است که بانک مرکزی مصر روز گذشته بر افزایش کسری میزان معاملات کنونی به 17.1 میلیارد دلار طی 9 ماه تاکید کرد.

وزیر سرمایه‌گذاری مصر افزود که افزایش صادرات از طریق تشویق سرمایه گذاری‌های صادرات محور و افزایش رقابت‌پذیری تولیدات مصر در بازارهای خارجی و ایجاد بازارهای جدید در برابر کالاهای مصری علاوه بر افزایش استفاده از توافقنامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی امضا شده با شماری از کشورها و ائتلاف‌های اقتصادی اصلی در منطقه و جهان و استفاده از دفاتر تجاری در خارج انجام می‌شود.

الخطیب تاکید کرد که وزارت سرمایه‌گذاری مصر در راستای افزایش استفاده از برنامه پشتیبانی از صادرات علاوه بر گسترش برنامه های آموزش به صادرکنندگان و افزایش برپایی نمایشگاه‌های تجاری داخل مصر و مشارکت در نمایشگاه‌های خارجی اقدام خواهد کرد.

وزیر سرمایه‌گذاری مصر به تشدید همکاری برای فعال‌سازی همه توافقنامه‌های تجارت آزاد امضا شده میان مصر و ائتلاف های اقتصادی در سراسر جهان، از جمله توافقنامه‌های منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا، شراکت مصر و اروپا، منطقه بزرگ تجارت آزاد جهان عرب و بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا اشاره کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا