اجتماعی

پیش‌بینی عبور بیش از 800 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران ضمن اعلام آمادگی مرز خسروی برای استقبال از زائران، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال شاهد خروج بیش از 800 هزار زائر از این مرز به عراق باشیم.

میدل ایست نیوز: مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران از آمادگی مرز خسروی برای استقبال و پذیرایی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایرنا، حاجیان روز سه شنبه در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی ایران با حضور رئیس قرارگاه اربعین فراجا افزود: مقایسه آمار ترددهای 2 سال گذشته از مرز خسروی نشان دهنده استقبال زائران از این مرز برای حضور در راهپیمایی اربعین و رشد قابل توجه زائران است.

وی ادامه داد: در اربعین سال 1401 شاهد خروج 248 هزار زائر از مرز خسروی بودیم که این رقم برای اربعین سال 1402 به 468 هزار نفر افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان ‌کرمانشاه ایران افزود: با توجه به فراهم شدن امکانات زیرساختی و رفاهی گسترده‌تر در مرز خسروی برای اربعین امسال، پیش‌بینی می‌شود بیش از 800 هزار زائر از مرز خسروی عازم کربلای معلی و عتبات عالیات شوند.

حاجیان همچنین با بیان اینکه سال گذشته بیش از353 هزار نفر از زائران اربعین، مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کردند، گفت: این رقم در اربعین امسال به طور قطع افزایش خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به وجود 58 گیت 2 نفره در پایانه خسروی، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که تعداد گیت ها برای اربعین امسال به 100 مورد نیز افزایش یابد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کار ساماندهی پارکینگ خودروها نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به افزایش حضور زائران در خسروی برای سفر به عتبات عالیات، پیش‌بینی جای پارک برای 200 هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.

حاجیان با بیان اینکه در مرز خسروی قابلیت افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو بیشتر از عدد اعلام شده نیز وجود دارد، گفت: تمامی پارکینگ ها ملزم به داشتن استانداردهای لازم از جمله تجهیز به دوربین مدار بسته و بلوک بندی مشخص هستند.

وی همچنین از حضور بیش از 180 تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 638 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

حاجیان همچنین با اشاره به وجود 100 دوربین در محورهای محل تردد زائران اربعین از شناسایی 64 نقطه حادثه خیز خبر داد و گفت: این نقاط به مسئولان مربوطه معرفی شده و کار اصلاح و بهسازی آن ها در حال انجام است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا