اجتماعیاقتصادیسیاسی

آموزش 120 هزار نیرو برای سرشماری نفوس در عراق

وزارت برنامه‌ریزی و همکاری توسعه عراق از تدارک و آماده‌سازی برای آموزش 120 هزار نیروی انسانی در استان های مختلف کشور برای انجام سرشماری عمومی نفوس خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی و همکاری توسعه عراق از تدارک و آماده‌سازی برای آموزش 120 هزار نیروی انسانی از بین کادرهای آموزشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور برای انجام سرشماری عمومی نفوس خبر داد.

به گزارش الصباح، عبدالزهرا الهنداوی، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد سرشماری عمومی نفوس که پیش‌بینی می‌شود در 20 نوامبر آینده انجام شود، شامل طرح هفتاد پرسش مختلف مربوط به ویژگی‌های زندگی یک فرد در بخش‌های سلامت، آموزش، کار، مسکن و خدمات خواهد بود ضمن آنکه یکی دیگر از اهداف این سرشماری آن است که با ترسیم نقشه راه و به دست آوردن داده‌ها و شاخص‌های درست، برنامه‌های توسعه کشور را با موفقیت اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: این وزراتخانه کار آموزش 120 هزار نیروی انسانی به ویژه از بخش‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی را بر اساس مصوبه هیات وزیران در دو مرحله به اجرا خواهد گذاشت که در مرحله نخست از پایان ژوئیه تا پایان سپتامبر 40 هزار کارمند برای آشنایی با ساز و کارهای سرشماری  و عملیات شماره‌گذاری آشنا خواهند شد. در مرحله دوم این طرح نیز 80 هزار کارمند از ابتدای اکتبر تا پایان ماه نوامبر مقدمات انجام موفق سرشماری را تکمیل خواهند کرد.

الهنداوی اظهار داشت: وزارت برنامه‌ریزی، پس از اعزام تیم‌های سیار به منازل برای جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان برای تکمیل و ارسال آن به مرکز داده‌ها، فاز اول سرشماری آزمایشی را به پایان رساند و این کار از نقطه نظر فنی به خوبی انجام شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا