سیاسی

اردوغان از طرح موضوع نوار غزه در اجلاس ناتو خبر داد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در سفر خود به واشنگتن پایتخت امریکا برای حضور در نشست سران ناتو ، درد و رنج ساکنان غزه را مطرح خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در جریان نشست سران ناتو که قرار است در واشنگتن برگزار شود تجاوزات و کشتار مردم فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه را به دست رژیم صهیونیستی مطرح خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، رجب طیب اردوغان در کنفرانسی خبری در فرودگاه «اسنبوگا» آنکارا قبل از عزیمت به واشنگتن برای شرکت در اجلاس سران ناتو تصریح کرد: ترکیه بی‌صبرانه مذاکرات در دوحه، پایتخت قطر، با هدف برقراری آتش بس در غزه را دنبال می‌کند و امیدوار است این مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از ناتوانی جامعه جهانی در برابر صحنه‌های وحشتناک تجاوزات اسرائیل، افزود: غزه آزمونی برای اعتبار ارزش‌های مشترک کشورهای جهان است و بدون دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در فلسطین، غیر ممکن است جامعه جهانی بتواند نفس راحتی بکشد.

وی تاکید کرد ترکیه همچنان بر این مساله پافشاری دارد که این پرونده‌ها افزون بر مطرح کردن آنها در دیدارهای دوجانبه با رهبران کشورهای متحد و دولت‌ها، در دستور کار همه مجامع نیز قرار گیرد.

اردوغان با اشاره به آخرین تحولات آتش بس در غزه گفت: رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) که به دوحه سفر کرده از برداشتن گام‌های مثبت در این زمینه خبر داده است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز نکات نهایی در مورد این مراحل تعیین نشده است و چه من شخصا و چه هاکان فیدان وزیر خارجه و ابراهیم کالین رئیس دستگاه اطلاعاتی، بی‌صبرانه تحولات را دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

گفتنی است اجلاس ناتو  به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف غربی قرار است از روز سه‌شنبه آغاز و تا پنجشنبه ادامه پیدا کند.

همچنین بخوانید

پشت پرده دعوت کشورهای عربی به اجلاس سران ناتو در واشنگتن

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا