سیاسی

درخواست اتحادیه عرب از ژاپن برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب از ژاپن خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

میدل ایست نیوز: احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب از ژاپن خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب، با باشگاه خبرنگاران ژاپنی در چارچوب مشارکت در فعالیت‌های پنجمین دور کنفرانس اقتصادی کشورهای عربی و ژاپن در توکیو، با حضور شماری زیادی از خبرنگاران ژاپنی و بین‌المللی نشست گسترده‌ای برگزار کرد.

به گزارش «القدس العربی»، جمال رشدی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب بیان کرد که ابوالغیط از ژاپن خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن آنکه این امر را سوگیری به سمت درست تاریخ خواند، گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین این امید را به فلسطینی‌ها می‌دهد که کشور مستقلشان، به زودی، تشکیل خواهد شد.

ابوالغیط افزود که جایگزین راه حل دو کشوری، نظام آپارتاید کنونی یا انتقالیست که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که هرگز محقق نخواهد شد، یا کشور واحدی که رویای کشور یهودی اسرائیلی‌ها را از بین می‌برد.

وی درباره روابط کشورهای عربی و ژاپن گفت که زمینه‌ای برای توسعه چارچوب روابط دو طرف در حوزه انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری، همکاری در توسعه و مبادلات اقتصادی که از آغاز سال جاری به 140 میلیارد دلار رسیده است، وجود دارد.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب افزود که ابوالغیط در دیدار با خبرنگاران همچنین به جنگ مداوم رژیم صهیونیستی در غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن اشاره کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا