اجتماعی

مذاکرات سه‌جانبه برای برگزاری رالی تور مشترک ایران، عراق و عربستان

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی زیارتی با حضور شهروندان ایرانی، عراقی و عربستانی، خبر داد.

میدل ایست نیوز: جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی زیارتی با حضور شهروندان ایرانی، عراقی و عربستانی، به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «مهر» روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اعلام کرد که این جلسه به صورت بر خط با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، قتیبه حسین الطائی دبیرکل فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق، احمد حسن برهان مدیر امور بین المللی این فدراسیون و حسن المناسف مدیر ارشد اجرایی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عربستان و پیرو مذاکرات پیشین در خصوص برگزاری رویدادهای مشترک برگزار شد.

صوفی در این جلسه، برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی بین ایران، عراق و عربستان را اقدامی فرهنگی، گردشگری و زیارتی در راستای معرفی جامع‌تر شهرهای زیارتی سه کشور و رواج فرهنگ گردشگری زیارتی و سیاحتی دانست و گفت: با توجه به این موضوع لازم است این رویداد با شور، دقت و مدیریت ویژه به منظور برگزاری هرچه شایسته‌تر و مطلوب‌تر برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به وظایف ذاتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در برگزاری رالی تور و رویدادهای اتومبیلرانی و گردشگری با تمامی کشورها اظهار داشت: به زودی طرح این رالی تور گردشگری خانوادگی از سوی کارشناسان ایرانی تهیه شده و در اختیار دو کشور دیگر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با برگزاری این رویداد برون مرزی، شهروندان سه کشور می‌توانند در قالب این حرکت نمادین فرهنگی و بین المللی به شهرهای زیارتی دو کشور دیگر نیز سفر کرده و از شهرهای مقدس مشهد، کربلا، نجف، مکه و مدینه بازدید کنند.

قتیبه حسین الطائی دبیرکل فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق نیز در بخشی از این جلسه با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این رویداد بزرگ هستیم، بیان داشت: مایل هستیم این رالی تور گردشگری خانوادگی را با وسعت بیشتر به صورت سالیانه با همکاری یکدیگر برگزار کنیم.

المناسف هم با اشاره به تقویت مناسبات بین المللی بین دو کشور عربستان و ایران، خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد بتوانیم به تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه صنعت گردشگری نیز کمک کنیم.

در پایان مقرر شد، اقدامات اجرایی رالی از همین امروز آغاز شود و در همین راستا هر سه طرف، نتیجه مذاکرات انجام شده را به وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های مربوطه اعلام کنند. علاوه بر این، قرار است مسیرهای ویژه و مناسب این رویداد طراحی و محل‌های توقف و اقامت و دیگر موارد مورد نیاز، مشخص شود.

هدف از برگزاری این رویداد، تحکیم روابط و توسعه همکاری‌ها میان کشورهای ایران، عراق و عربستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا