خبر اولسیاسی

جزئیات گفت‌وگوی رؤسای جمهور ایران و سوریه

جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای درباره جزئیات گفت‌وگوی رؤسای جمهور ایران و سوریه منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، با بیان اینکه بنده و جنابعالی هم از لحاظ تصدی مسئولیت ریاست جمهوری و هم از لحاظ تخصص در علم پزشکی با یکدیگر اشتراک داریم، گفت‌وگو با مسعود پزشکیان را مایه خرسندی خود توصیف و برای وی در ایفای این مسئولیت بزرگ و مهم ملی آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

به گزارش ایرنا، بشار اسد رابطه فیمابین ایران و سوریه را بنیان و اساس ثبات و عامل اصلی جلوگیری از تحمیل هیمنه خارجی بر منطقه دانست و اظهار داشت: با همکاری شما تلاش خواهیم کرد این رابطه را بیش از پیش تقویت و مستحکم کنیم.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه روابط دو کشور بر پایه‌های مستحکمی بنا شده، توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین را یک سیاست راهبردی برای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: همه تلاش ما این است که این راهبرد با قدرت ادامه یافته و روابط دو طرف بیش از پیش استحکام یابد.

وی افزود سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت و رهبری مقام معظم رهبری مبتنی بر حمایت از فلسطین، جریان مقاومت و ملت و دولت سوریه به عنوان متحد راهبردی ایران ادامه خواهد یافت. امیدوارم اتحاد و دوستی میان ایران و سوریه و همه کشورهای اسلامی روز به روز تقویت شود.

پیش از این و در شب گذشته ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که، دو طرف درباره روابط دوجانبه و چشم اندازهای تقویت آن در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا