سیاسی

پزشکیان خواستار ایجاد نظام همکاری و امنیت جمعی میان ایران و کشورهای همسایه شد

رئیس جمهور منتخب ایران با اشاره به اینکه ایران و همسایگان عرب و مسلمانان آن، مواضع و منافع مشترکی دارند، خواستار ایجاد نظام همکاری و امنیت جمعی میان کشورهای همسایه شد.

میدل ایست نیوز: مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران در گفت وگویی با العربی الجدید، گفت که دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای همسایه و منطقه دراز می کند.

وی با توصیف این اقدام به عنوان حرکتی حقیقی و جدی در روند همکاری با ایران، گفت که اولویت اول سیاست خارجی ایران، گسترش همکاری با همسایگان است.

پزشکیان گفت که در راستای ارتقای سطح روابط دوجانبه براساس احترام متقابل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها در صورت ابراز همکاری فعال و دوجانبه تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید ایران خواستار ایجاد نظام همکاری و امنیت جمعی میان کشورهای همسایه شد.

پزشکیان بر گفت وگوی عمیق و سازنده و با هدف ایجاد همکاری در سطوح و زمینه های مختلف که تنها راه برای عبور از چالش ها و نابسامانی های کنونی است، تاکید کرد.

وی تصریح کرد که ایران و همسایگان عرب و مسلمانان آن، مواضع و منافع مشترکی در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه ای دارند.

پزشکیان آمادگی کشورش برای مشارکت در پروژه های توسعه اقتصادی و توسعه زیرساخت های عمرانی و گذرگاه های حمل و نقل میان کشورهای همجوار و مشارکت دادن این کشورها در گذرگاه های شمال – جنوب و شرق – غرب در اراضی خود را اعلام کرد.

رئیس جمهور ایران در پیامی به دولت های کشورهای همجوار نوشت که جمهوری اسلامی ایران، قدرت همسایگان خود را قدرت خود می داند و معتقد است که همسایگان نباید توانایی های خود را به حساب دیگران تقویت کنند.

وی بیان کرد که سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی، تهدیدی برای منطقه و صلح و امنیت بین المللی است، امری که مستلزم همکاری کشورهای منطقه و جهان برای خاورمیانه خالی از سلاح های کشتار جمعی است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا