اجتماعی

برنامه‌ریزی اداره بهداشت نجف برای ساخت بیمارستان‌های جدید

اداره بهداشت شهر نجف اشرف از برنامه‌ریزی برای ساخت چند بیمارستان جدید در این شهر خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره بهداشت نجف اشرف به سبب ازدحام و فشار زیاد بر مراکز بهداشتی موجود در این شهر و همچنین فرسودگی تعدادی از آنها و نیاز به نوسازی مستمر، در حال برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان های جدید است.

به گزارش الصباح، عبدالله الغزالی مدیر اداره بهداشت نجف اشرف تصریح کرد: این اداره مکانی را برای احداث یک بیمارستان یکصد تخت خوابه کودکان و زنان و زایمان در منطقه کوفه در نزدیکی مؤسسه فنی جانمایی کرده است.

وی افزود: با ساخت این بیمارستان، دومین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان و اطفال در استان نجف بعد از بیمارستان آموزشی حضرت زهرا (س) که در دهه 1350 تأسیس شد، افتتاح خواهد شد.

الغزالی عنوان کرد: محل دیگری نیز توسط اداره بهداشت در محله النداء به مساحت 30 هکتار در نظر گرفته شده است تا بیمارستانی با ظرفیت 200 تخت برای خدمات‌رسانی به محلات شمالی و مجتمع های مسکونی احداث شود.

وی ابراز امیدواری کرد مرکز جراحی قلب و دیالیز نجف اشرف نیز پس از اختصاص زمین مورد نظر برای آن، به یک بیمارستان تخصصی 200 تخت خوابه تبدیل شود.

این مقام اداره بهداشت نجف اشرف در پایان خاطر نشان کرد: ساختمان جدید بیمارستان عمومی الحکیم نیز با ظرفیت 200 تخت به مراحل پیشرفته‌ای رسیده و امید است در سال آینده در قالب طرح توسعه که شامل فاز دوم است افتتاح شود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا