سیاسی

برگزاری نشست چهارجانبه در قطر برای تکمیل مذاکرات آتش بس در غزه

مذاکرات آتش بس در نوار غزه امروز در حالی در دوحه پیگیری می شود که مقامات صهیونیست از حصول پیشرفت در مسائل اساسی خبر می دهند.

میدل ایست نیوز: دوحه پایتخت قطر امروز میزبان نشستی چهارجانبه با حضور هیئت‌هایی از مصر، قطر، امریکا و رژیم صهیونیستی برای تکمیل مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «القاهره الاخباریه» به نقل از یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد این نشست چهارجانبه در دوحه پایتخت قطر برگزار می شود و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر و ویلیام برنز همتای امریکایی اش، ریاست هیئت‌های قاهره و واشنگتن را در این نشست بر عهده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این دیدار پس از مذاکرات فشرده در قاهره صورت می گیرد که شاهد فعالیت شدید هیئت امنیتی مصر برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های همه طرف‌ها بوده است.

به گفته منابع مصری، این نشست با هدف نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های حماس و اسرائیل به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه انجام می‌شود.

در همین ارتباط مقامات صهیونیست شرکت کننده در مذاکرات آتش بس اعلام کردند، بر اساس گفت وگوهایی که ظرف دو روز گذشته در قاهره انجام شد، در مسائل اساسی پیشرفت هایی حاصل شده است.

گفتنی است جنبش حماس خواستار از سرگیری تحرکات و تظاهرات و تشدید اعتراضات در پایتخت های جهان برای فشار بر تل آویو به منظور توقف جنگ در نوار غزه و مداخله جامعه جهانی برای توقف جنایات نسل کشی این رژیم شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا