اجتماعیسیاسی

توضیحات وزیر کشور ایران درباره اقدامات برای تسهیل زیارت اربعین

وزیر کشور ایران با اشاره به مشکلات مربوط به حمل و نقل زائرین اربعین گفت: به زودی همراه با وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی می‌کنیم تا امسال هم مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

میدل ایست نیوز: احمد وحیدی وزیر کشور ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت ایران در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری مراسم اربعین گفت: قرار است فردا یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، وحیدی در مورد تمدید گذرنامه‌های زیارتی هم اظهار داشت: آنهایی که گذرنامه عادی دارند و این گذرنامه‌ها مدت کافی دارد می‌توانند از آن استفاده کنند البته گذرنامه‌های زیارتی هم مورد قبول است و می‌توانند استفاده کنند.

وی در مورد مشکلات مربوط به حمل و نقل زائرین اربعین و مجوز واردات 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس گفت: برای حمل و نقل بین جاده‌ای کمبود خودرو داریم مجوز داده شده اما این تعداد اتوبوس وارد نشده است.

وزیر کشور ایران افزود: امیدواریم با استفاده از خودروهای مردمی که در سال گذشته هم بیش از 85 درصد از این ظرفیت استفاده شد مشکلی برای حمل و نقل زائرین نداشته باشیم البته از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی هم استفاده خوبی شد و امیدواریم که با استفاده از همین ظرفیت‌ها مشکلی نداشته باشیم.

وحیدی ضمن اشاره به اینکه امنیت مرزها بسیار خوب است، گفت: دستگاه‌های امنیتی و  نظامی ایران به خوبی بر اوضاع مسلط هستند و اخیرا هم قرارگاه همزه تیم دیگری از تروریست‌ها را در غرب کشور را مورد حمله قرار داد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا