سیاسی

تدابیر سختگیرانه کویت درباره صدور گذرنامه

وزارت کشور کویت دستور داد استفاده از گذرنامه کویتی برای شهروندان بی‌هویت در این کشور که به «بدون» معروف هستند، هر چه سریعتر متوقف شود.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های کویتی گزارش دادند وزارت کشور دستور توقف فوری استفاده از گذرنامه‌هایی را که در دستان شهروندان بی هویت و بدون ملیت مشخص موسوم به «بدون» در کویت قرار دارد، صادر کرده است .

پدیده‌ای به نام «بدون» یا‌‌ همان شهروند بی‌هویت و تابعیت که گفته می شود مخفف واژه «بدون ملیت» است از دیرباز گریبانگیر کویت است و این عبارت به بادیه‌نشینانی اطلاق می شود که پس از استقلال کویت از بریتانیا ، از پروژه‌ی ملت‌سازی کویت کنار گذاشته شدند و به گفته‌ی منابع دولتی شمار آنها بین 100 تا 120  هزار نفر برآورد شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، دولت کویت برای تسهیل سفر این افراد گذرنامه هایی را در نظر گرفته است اما از مزایای گذرنامه های کویتی برخوردار نیست و این در حالی است که دو روزنامه کویتی اعلام کردند وزارت کشور دستور توقف صدور گذرنامه (ماده 17) مورد استفاده «بدون ها» را تا اطلاع ثانوی صادر کرده است.

این منابع تصریح کردند بخشنامه هایی مبنی بر پس گرفتن تمام گذرنامه های این افراد که ساکنان غیرقانونی به حساب می آیند، در هنگام خروج یا ورود از طریق مبادی ورودی اعم از هوایی، زمینی یا دریایی صادر شده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا