سیاسی

توافق عراق و ایران برای تسهیل تردد زائران اربعین از مرز‌ها

وزیران کشور عراق و ایران در دیدار از پایانه مرزی خسروی، بر سر تسهیل تردد زائران اربعین بین دو کشور توافق کردند.

میدل ایست نیوز: وزیر کشور ایران با اشاره به تسهیل ورود و خروج زائران اربعین گفت: بستر‌های لازم از طریق ارتباطات الکترونیکی برای افزایش سرعت در عرضه خدمات گذرنامه‌ای در مرز‌های اربعینی کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد وحیدی در دیدار با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در پایانه مرز خسروی قصرشیرین اظهار داشت: امروز بر اساس قرار قبلی گذشته یک برنامه مشترک با وزیر کشور عراق برای بازدید از مرز‌های خسروی، مهران، چذابه و شلمچه داریم تا مشکلات مرز‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

وی افزود: چندین موضوع در زمینه مرز خسروی با طرف عراقی مورد بحث قرار گرفت. از جمله برای حمل و نقل زائرین، اتوبوس‌های ایرانی در ابتدای مسیر وجود دارند تا زائران را به پایانه مسافربری برسانند و به سیستم حمل و نقل عراق کمک کنند.

وزیر کشور ایران مرز‌های قابل تردد برای مراسم اربعین امسال را اعلام کرد و گفت: مرز‌های خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آمده شده اند.

احمدی با اشاره به عبور چهار میلیون زائر از مرز‌های ایران در سال گذشته گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر مرز خسروی را برای سفر خود انتخاب کردند. زیرساخت‌های این مرز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی خاصی برای تعداد زائران نداریم.پیش از این عبدالامیر الشمری، با استقبال رسمی احمد وحیدی، از طریق مرز بین‌المللی خسروی وارد ایران شد.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا