اقتصادیسیاسی

امضای توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای عضو شورای همکاری و انگلیس

دبیرکل شورای همکاری از امضای توافقنامه تجارت آزاد میان کشورهای این شورا و انگلیس خبر داد.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری اعلام کرد کشورهای عضو این شورا و انگلیس در مورد اهمیت پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات برای توافق تجارت آزاد بین دو طرف اتفاق نظر دارند و تلاش می کنند این توافقنامه امسال امضا شود.

به گزارش الخلیج آنلاین، بر اساس بیانیه شورای همکاری، جاسم البدیوی این مطلب را پس از دیدار اخیر خود با جاناتان رینولدز، مشاور وزیر خارجه انگلیس در امور تجارت عنوان کرد.

دبیر کل شورای همکاری پس از دیدار با رینولدز خاطرنشان کرد اتفاق نظر و علاقه و همچنین تمایل صادقانه ای را از سوی دولت جدید انگلیس برای پایان دادن به مذاکرات مربوط به توافق تجارت آزاد بین دو طرف ملاحظه کرده است.

دو طرف بر چشمداشت خود برای تسریع روند مذاکرات در مورد توافقنامه تجارت آزاد و برگزاری سریع جلسات دوره ای بین مقامات ارشد برای نهایی کردن و امضای فصول آن در طول سال جاری تاکید کردند تا این توافقنامه بتواند به تقویت همکاری ها و مشارکت استراتژیک کمک می کند.

در این دیدار همچنین تعدادی از موضوعات مورد علاقه و اهتمام مشترک از جمله روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری و راه های تقویت و توسعه آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا