سیاسی

دولت سوریه هرگونه ارتباط با احزاب ترکیه‌ای را تکذیب کرد

به فاصله یک روز بعد از اعلام حزب جمهوری خلق ترکیه ، بزرگترین حزب مخالف این کشور مبنی بر پاسخ مثبت به درخواست اوزگور اوزیل، رئیس این حزب برای دیدار با بشار اسد، دولت سوریه هر گونه تماس و ارتباط با احزاب وفادار یا مخالف دولت ترکیه را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: به فاصله یک روز بعد از اعلام حزب جمهوری خلق ترکیه ، بزرگترین حزب مخالف این کشور مبنی بر پاسخ مثبت به درخواست اوزگور اوزیل، رئیس این حزب برای دیدار با بشار اسد، دولت سوریه هر گونه تماس و ارتباط با احزاب وفادار یا مخالف دولت ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش العربی الجدید، روزنامه دولتی الوطن سوریه روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه در دولت سوریه تاکید کرد هیچ تماس و ارتباطی از سوی طرف سوری با هیچ یک از احزاب سیاسی ترکیه اعم از وفادار به مقامات این کشور یا احزاب مخالف وجود نداشته است.

این منبع افزود: اخیراً اظهار نظرهایی از سوی مقامات ترکیه و احزاب حاکم و مخالف در رابطه با موضوع نزدیکی روابط با سوریه مطرح شده است، در حالی که مواضع رسمی دمشق در خصوص سیاست گشایش در روابط سوریه و ترکیه بدون تغییر باقی مانده و همه چیز منوط به اصل حاکمیت دولت سوریه بر کل اراضی این کشور و مبارزه با انواع تروریسم و ​​سازمان های تروریستی است و این موضعی است که بشار اسد در اواخر ماه گذشته در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز بر آن تاکید کرد .

این اخبار در حالی منتشر می شود که برهان الدین بولوت، نایب رئیس حزب جمهوری خلق، روز گذشته اعلام کرده بود نظام سوریه دیدار با اوزغور اوزیل را پذیرفته است و اوزیل پس از مهیا کردن شرایط به دمشق سفر خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا