خبر اولسیاسی

رایزنی فؤاد حسین با مقام امریکایی درباره آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در عراق

وزیر خارجه عراق در دیدار معاون وزارت خارجه امریکا در واشنگتن ضمن بررسی مساله اموال بلوکه شده ایران در عراق، بر لزوم ایجاد راه حل سریع و عادلانه برای آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، در واشنگتن، با جون باس، معاون امور اداری و سیاسی وزارت خارجه امریکا دیدار و درباره شماری از مسائل دوجانبه و منطقه ای مهم رایزنی کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار، وزیر خارجه عراق بر اهمیت تقویت روابط امریکا و عراق در زمینه های مختلف تاکید کرد.

فؤاد حسین به تمایل مشترک برای گسترش همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و به بررسی شماری از مسائل اساسی از جمله اموال ایران در عراق پرداخت.

وزیر خارجه عراق ضمن بررسی مساله اموال بلوکه شده ایران در عراق، بر لزوم ایجاد راه حل سریع و عادلانه در راستای خدمت به منافع طرفین و تقویت ثبات مالی در منطقه تاکید کرد.

وی در مساله ای دیگر نسبت به وضعیت غزه و اوضاع وخامت بار در آن و گسترش درگیری به جنوب لبنان ابراز نگرانی کرد.

فؤاد حسین بر اهمیت تشدید تلاش های بین المللی برای توقف تشدید تنش و تحقق صلح در منطقه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در چارچوب تقویت همکاری اقتصادی و روابط دوجانبه، به طور خاص بر تقویت همکاری اقتصادی میان امریکا و عراق تمرکز کرد.

وی به اهمیت حمایت از بخش مالی و بانکی در عراق با تمرکز بر چالش های مرتبط با استفاده از دلار در تعاملات مالی اشاره و بر لزوم ایجاد راه حل برای تقویت ثبات اقتصاد عراق و کمک به تحقق رشد پایدار تاکید کرد.

فؤاد حسین به اهمیت گفت وگوی مستمر و همکاری مستحکم برای تحقق اهداف مشترک و تقویت ثبات و توسعه در منطقه اشاره کرد و گفت که این دیدار، نشان دهنده پایبندی دو کشور به تقویت همکاری دوجانبه و مقابله با چالش های مشترک است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا