اجتماعی

عربستان به مدت 12 سال میزبان المپیک بازی‌های الکترونیکی شد

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد عربستان سعودی در سال 2025 میزبان نخستین المپیک بازی‌های الکترونیکی خواهد بود که به مدت 12 سال به صورت مرتب در این کشور برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: کمیته بین المللی المپیک روز جمعه اعلام کرد عربستان سعودی در سال 2025 میزبان نخستین المپیک بازی‌های الکترونیکی خواهد بود که به مدت 12 سال به صورت مرتب در این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار الان، کمیته بین‌المللی المپیک عنوان کرد با کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی برای مدت 12 سال به منظور برگزاری و سازماندهی بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی در این کشور در سال 2025 و سال‌های بعد به توافق رسیده است و همکاری خواهد کرد.

در همین ارتباط، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی، گفت: اعلام کمیته بین المللی المپیک مبنی بر میزبانی این رویداد ورزشی جهانی، نشان از حمایت بی سابقه از ورزش در کشور ما است.

وی افزود: ما مفتخریم که بتوانیم از طریق این همکاری با کمیته بین المللی المپیک، برای میزبانی تاریخی ورزش های الکترونیکی، فصل جدیدی را برای ورزش‌های المپیک در سطح جهانی رقم بزنیم.

گفتنی است این انتخاب که حاصل چند ماه تفکر برای برگزاری رویدادی متفاوت با بازی‌های کلاسیک است، همچنین باید در یکصد و چهل و دومین نشست کمیته بین‌المللی المپیک که قرار است در 23 و 24 ژوئیه در پاریس برگزار شود، مورد تایید قرار گیرد.

منبع
اخبار الان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا