سیاسی

استقبال روسیه از عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه

روسیه عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه را مساله‌ای مهم برای تقویت امنیت منطقه دانست.

میدل ایست نیوز: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه برای تقویت امنیت منطقه، مساله‌ای مهم است.

به گزارش آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با توجه به ضرورت دستیابی به راه حلی جامع در سوریه و تقویت امنیت منطقه، از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

زاخارووا در کنفرانسی خبری در مسکو تصریح کرد، بنابراین، ما شرکای خود را تشویق می‌کنیم که به تماس‌ها با تمام ابزارهای ممکن ادامه دهند ضمن آنکه معتقدیم ترکیه اخیراً در مسیر عادی‌سازی روابط با دمشق گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: سیگنال‌هایی از سوی ترکیه، از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور مبنی بر آمادگی آنها برای عادی‌سازی روابط با سوریه ارسال شده است و ما از این روند استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که گام‌های عملی در این راستا از سوی دو طرف برداشته خواهد شد.

زاخارووا خاطرنشان کرد فرمول گفت‌وگوهای آستانه تنها سازوکار مؤثر بین المللی در توسعه راه حل صلح آمیز در سوریه است و ما مصمم هستیم که بر اساس فرمول آستانه به همکاری نزدیک خود با شرکای ترکیه ای خود ادامه دهیم.

همچنین بخوانید

آیا اردوغان ایده «سوریه بدون اسد» را کنار گذاشته است؟

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا