سیاسی

دو سوم اسرائیلی‌ها خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از حیات سیاسی هستند

نتایج یک نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد دو سوم اسرائیلی خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از حیات سیاسی هستند.

میدل ایست نیوز: نتایج نظرسنجی منتشر شده در روزنامه اسرائیلی معاریو حکایت از آن دارد که احزاب اپوزیسیون به رهبری بنی گانتس در صورت برگزاری انتخابات، 60 کرسی در کنست به دست خواهند آورد، در حالی که ائتلاف دولتی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی 50 کرسی را به دست خواهد آورد.

به گزاش الجزیره، بر اساس این نظرسنجی، 43 درصد از پاسخ‌دهندگان حمایت خود را از نخست وزیری گانتس اعلام کرده اند در حالی که تنها 38 درصد از آنها از نتانیاهو در این سمت حمایت کرده‌اند و این در حالی است که هر فردی که بخواهد کابینه تشکیل دهد حداقل باید آرای 61 نماینده در کنست را جلب کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم و رهبر حزب راست افراطی موسوم به «قدرت یهود» جانشین احتمالی ریاست جناح راست در دوران پس از نتانیاهو خواهد بود.

در این نظرسنجی، بن غفیر در دوران پس از نتانیاهو از حمایت 24 درصدی در میان رای دهندگان ائتلاف خود بهره‌مند است در حالیکه زیرا یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، 14 درصد و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی از حمایت 11 درصدی برخودار هستند دریافت کرد.

یکی دیگر از نتایج این نظرسنجی که توسط کانال 12 اسرائیل انجام شد، این است که حدود دو سوم اسرائیلی‌ها از بازنشستگی نتانیاهو در حیات سیاسی‌اش حمایت می‌کنند و موافق نامزدی او برای دوره جدید نیستند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا