سیاسی

مصر همکاری با رژیم صهیونیستی درباره مراقبت الکترونیکی از مرزها را تکذیب کرد

مقامات مصری هرگونه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی در زمینه نحوه مراقبت از مرزهای نزدیک با نوار غزه را تکذیب کردند.

میدل ایست نیوز: پس از شایع شدن اخباری مبنی بر مذاکرات قاهره و تل آویو در خصوص مراقبت الکترونیکی از مرزها در نزدیک نوار غزه، مقامات مصری  هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی را در خصوص ترتیبات امنیتی در مرزها را تکذیب کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، بحث و جدل های گسترده در خصوص تدابیر و ترتیبات مربوط به روز بعد از جنگ در غزه و نحوه مدیریت آن  همچنان ادامه دارد به طوریکه خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد مذاکراتی در مورد ترتیبات امنیتی  شامل استفاده از یک سیستم نظارت الکترونیکی در مرز بین نوار غزه و مصر در جریان است.

این منبع افزود: این اخبار و اظهار نظرها با تکذیب مقامات مصری و اسرائیلی روبه‌رو شد به طوری که  کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع  عالیرتبه مصری اعلام کرد، آنچه در خصوص  ترتیبات و تدارکات امنیتی بین مصر و اسرائیل در مورد مرز با غزه  منتشر شده است، صحت ندارد.

این منبع افزود برخی طرف‌های اسرائیلی  به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در غزه  به شایعه پراکنی در مورد ترتیبات امنیتی جدید دامن می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: مصر در دوره اخیر، تلاش‌های زیادی برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه انجام داده است، اما هنوز نکات و مسائل برجسته‌ای وجود دارد که فراتر از مسائل مطرح شده با میانجی‌ها است و مانع پیشرفت در بحث ها می شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا