خبر اولسیاسی

گولر: عملیات ترکیه در شمال عراق نوامبر به پایان می‌رسد

وزیر دفاع ترکیه گفت که عملیات پنجه قفل که در شمال عراق علیه عناصر حزب کارگران کردستان ادامه دارد، در نوامبر سال جاری به پایان می‌رسد.

میدل ایست نیوز: یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت که عملیات پنجه قفل که در شمال عراق علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ادامه دارد، در نوامبر سال جاری به پایان می‌رسد.

به گزارش العربی الجدید، وی ضمن اشاره به عملیات نظامی ترکیه علیه عناصر پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق کرد در عراق و سوریه، تاکید کرد که در همه دیدارهایش با وزرای کشورهای ناتو تاکید کرد که ترکیه اجازه نخواهد داد، کشوری تروریستی در شمال سوریه یا عراق ایجاد شود.

گولر توضیح داد که ترکیه بارها موضع قاطعانه خود را اعلام کرده و مجددا بر این مساله در نشست ها تاکید می‌کند و اردوغان نیز در نشست ناتو گفته است که اجازه ایجاد کشور تروریسم را نخواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه درخصوص عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق و زمان پایان آن گفت که برای پایان این عملیات در نوامبر آتی برنامه‌ریزی می‌کنیم و زمانی که قفل (در اشاره به نام این عملیات) به صورت کامل در منطقه کاره بسته شود، به آن پایان می‌دهیم.

وی افزود که هم اکنون نیروهای ترکیه در مناطق تحت کنترل حزب کارگران که از 30 سال گذشته وارد آن نشده بودند، حضور دارند، تونل‌ها و غارهایی پیچیده‌ای وجود دارد که محکم‌سازی شده است و بنا بر این عملیات نظامی ما ادامه دارد.

وزیر دفاع ترکیه توضیح داد که پ.ک.ک به ارسال عناصر مسلح خود از کوهستان قندیل و سوریه ادامه می‌دهد و نیروهای ترکیه، افراد مسلحی که از منطقه عملیات پنجه قفل می‌آیند و بسیاری از آنها که از مواجهه و رویارویی شدید فرار می‌کنند، از بین می‌برد.

گولر گفت که پ.ک.ک اهمیت بسیاری به این منطقه می‌دهد زیرا نقطه قفلی میان سوریه و قندیل است.

وی تاکید کرد که با پایان عملیات نظامی در منطقه، ارتباط میان قندیل و سوریه از بین می‌رود و ما برای کنترل کامل بر منطقه عملیات برنامه‌ریزی می‌کنیم و به همه همتایان خود تاکید می‌کنم که ترکیه به تمامیت ارضی عراق و سوریه احترام می‌گذارد و تنها هدف آن در منطقه مبارزه با افراد مسلح است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا