اقتصادی

عراق تولید نفت در میدان مرزی الفیحا را افزایش می‌دهد

عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت در میدان نفتی هم مرز با ایران را تا 20 هزار بشکه دیگر افزایش دهد و به سقف 100 هزار بشکه در روز برساند.

میدل ایست نیوز: مدیریت میدان نفتی مرزی الفیحا پیش‌بینی کرد ظرفیت تولید این میدان در ماه اوت آینده به 100 هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد طاهر مدیر این میدان نفتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: انتظار می رود تولید این میدان نفتی که با ایران هم مرز است و اکنون 80 هزار بشکه در روز تولید دارد، در ماه اوت آینده به 100 هزار بشکه در روز برسد.

وی افزود: این میدان شامل دو بانک حائل «الف» و «ب» است که هر بانک می تواند 50 هزار بشکه در روز تولید داشته باشد ضمن آنکه تعداد چاه های این میدان نفتی 43 حلقه چاه در حال برداشت، 36 حلقه چاه در حال احداث و یک چاه آزمایشی برای تزریق آب است و بقیه چاه ها نیز در حال احیا هستند که هنوز به ایستگاه متصل نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه توقف گاز سوزی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و ظرفیت فرآوری گاز هم اکنون 130 مترمربع در روز است، خاطرنشان کرد: این میدان دو خط گاز مایع و خشک تولید می کند و ظرفیت تولید گاز مایع آن نیز تقریباً به 1100-1480 تن در روز رسیده و گاز خشک تولیدی نیز حدود 98 میلی متر است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا