سیاسی

نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای حمایت از اونروا در فلسطین

دبیر کل سازمان ملل و کمیسر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در کنفرانس سالانه این سازمان در حمایت از اونروا، درباره وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: دبیر کل سازمان ملل و کمیسر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «اونروا» در کنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک در حمایت از اونروا، درباره وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش الجزیره، در این کنفرانس ابتدا شرکت کنندگان برای یادبود کارکنان این آژانس که در جنگ غزه جان باخته اند، یک دقیقه سکوت کردند و پس از آن کمیسر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تصریح کرد: هیچ جایگزینی برای اونروا در نوار غزه وجود ندارد چرا که اساس تلاش‌های این آژانس اقدامات بشردوستانه در آنجا است.

لازارینی عنوان کر:د ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسرا هستم. وضعیت در نوار غزه به علت تداوم جنگ بسیار وخیم است و هزاران کودک کشته و زخمی یا معلول شده اند.

وی افزود: اونروا امروز به دلیل تداوم حملات اسرائیل به شدت در رنج و تنگنا قرار دارد و 195 کارمند آن در غزه کشته شده‌اند.

کمیسر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد، تلاش هایی برای از هم گسیخته کردن اونروا، اخراج آن از مقرهایش در شرق قدس و گنجاندن آن در زمره سازمان های تروریستی وجود دارد و این در حالی است که حدود 190 مکان از تأسیسات این آژانس در اثر بمباران اسرائیل تخریب شده‌اند و بیش از 500 نفر هنگام خدمات رسانی جان باخته‌اند.

لازارینی تاکید کرد این آژانس 1.2 میلیون دلار برای رفع نیازهای بشردوستانه آوارگان فلسطینی درخواست کرده، اما تنها 20 درصد آن را دریافت کرده است.

از سوی دیگر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این جلسه گفت: سطح کشتار و ویرانی عظیم در نوار غزه غیرقابل درک و فهم است. دستورات ارتش اسرائیل برای تخلیه منازل فلسطینیان افزایش یافته و آنها مجبور به فرار هستند.

وی افزود: مجازات دسته جمعی فلسطینیان ساکن غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست، ضمن آنکه 195 کارمند اونروا در غزه کشته شده اند که بالاترین تعداد تلفات در تاریخ کمک های بشردوستانه است.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: درخواست من از همه این است که از اونروا محافظت کنند زیرا هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، ما در همه جبهه‌ها کار می‌کنیم و زمان آن فرا رسیده است که به این جنگ وحشتناک پایان دهیم.

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد شمار زیادی از کارمندان اونروا جان خود را به خاطر کارهای بشردوستانه از دست داده‌اند و این آژانس در آستانه فروپاشی مالی است.

وی افزود: مجمع عمومی باید اطمینان حاصل کند که از حمایت مالی لازم برای ادامه کار اونروا برخوردار است.

فرانسیس تاکید کرد ما معتقدیم صلح فراگیر، عادلانه و پایدار در خاورمیانه باید از طریق راه حل دو کشوری محقق شود و من از شما می‌خواهم که آوارگان فلسطینی را در هر کجا که هستند، کمک کنید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا