اجتماعیسیاسی

آوارگی ساکنان یک روستای مسیحی نشین دهوک در پی حملات ترکیه

حملات ارتش ترکیه به عناصر حزب کارگران کردستان در مناطق شمالی عراق باعث کوچ دسته‌جمعی ساکنان یکی از روستاهای مسیحی‌نشین استان دهوک شده است.

میدل ایست نیوز: حملات ارتش ترکیه به عناصر حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» در مناطق شمالی عراق باعث کوچ دسته‌جمعی ساکنان یکی از روستاهای مسیحی‌نشین استان دهوک شده است.

به گزارش العربی الجدید، در پی درگیری‌های اخیر بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان «پ.ک.ک» در مناطقی از استان دهوک، ساکنان یکی از روستاهای مسیحی‌نشین این شهر مجبور به ترک خانه‌های خود و فرار دسته جمعی برای پیدا کردن مکانی امن شده‌اند.

این منبع افزود: روستای «تی چمبه» که ده‌ها خانوار مسیحی در آن سکنی گزیده‌اند و در کنار روستای «مسکا» در ناحیه «کانی ماسی» قرار دارد که این روزها به مرکز عملیات نظامی ترکیه تبدیل شده است و ظرف 2 روز گذشته نبردهای سنگینی میان ارتش ترکیه و حزب کارگردان کردستان در این مناطق درگرفت که باعث آتش سوزی و آسیب فراوان به مزارع کشاورزی روستا شد.

در همین حال حسن الجاف، عضو حزب دمکرات کردستان عراق با اشاره به وضعیت ناپایدار منطقه و ادامه حملات ترکیه تصریح کرد: حضور عناصر پ.ک.ک در این منطقه آسیب‌های زیادی به مناطق کردنشین از جمله برخی روستاها از جمله روستای مسیحی‌نشین «تی چمبی» وارد کرده و باعث مهاجرت و کوچ دسته‌جمعی ساکنان برای پیدا کردن مکانی امن شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا