سیاسی

اقدام آرژانتین در تروریستی خواندن حماس

آرژانتین در سایه روابط نزدیک میان رئیس جمهور این کشور و رژیم صهیونیستی،حماس را در زمره گروه‌های تروریستی قرار داد.

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری آرژانتین در سایه نزدیکی مستمر روابط بین خاویر میلی رئیس جمهور این کشور و رژیم صهیونیستی، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

به گزارش الحره، پیشتر نیز امریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از کشورها، حماس را که از سال 2007 کنترل نوار غزه را در اختیار دارد، در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بودند.

این تصمیم آرژانتین در سایه تداوم جنگ بین تل‌آویو و حماس در نوار غزه پس از عملیات هفتم اکتبر حماس در داخل اسرائیل اتخاذ می شود که به کشته شدن 1200 نفر و اسارت 251 اسرائیلی انجامید، ضمن آنکه در بمباران شدید و عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه نیز تا کنون بنا به گفته وزارت بهداشت فلسطین بیش از 38 هزار نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده اند.

این منبع نوشت، در این تصمیم که توسط دفتر ریاست جمهوری آرژانتین اعلام شد به روابط نزدیک حماس با ایران اشاره شده است در حالی که آرژانتین در مسئولیت دو حمله مسلحانه خونین به اماکن یهودی در بوئنوس آیرس انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفت.

این اقدام دولت آرژانتین در قرار دادن نام حماس در زمره سازمان های تروریستی،  به فاصله چند روز مانده به سی امین سالروز بمب گذاری در مرکز جامعه یهودیان در بوئنوس آیرس صورت می گیرد.

گفتنی است رئیس جمهور آرژانتین در جریان سفر ماه فوریه خود به فلسطین اشغالی از تصمیم خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده بود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا