اقتصادیخبر اولسیاسی

فرستاده سازمان ملل مانع تعلیق ارتباطات بین بانکی انصارالله شد

فرستاده سازمان ملل متحد در یمن از بیم بازگشت جنگ و ازسرگیری درگیری‌های نظامی خواستار متوقف شدن تدابیر بانک مرکزی این کشور در مناطق تحت کنترل انصارالله شد.

میدل ایست نیوز: رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی رهبری یمن که مسئولیتهای دوره انتقالی را در این کشور عهده دار است، در پاسخ به درخواست «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در یمن، اقدامات بانک مرکزی این کشور در خصوص لغو مجوز فعالیت شش بانک در مناطق تحت کنترل حوثی ها (انصارالله) را متوقف کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، العلیمی تصریح کرد، به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات خوسرانه انصارالله و حمایت از اصلاحات تحت رهبری دولت و نشان دادن انعطاف در قبال هرگونه گفتگو بر اساس دستور کار مشخص، چنین کاری را انجام خواهد داد.

این در حالی است که بانک مرکزی یمن مجوز 6 بانک این کشور را که در مناطق تحت کنترل انصارالله قرار دارند، پس از سپری شدن مهلتی که برای آنها به منظور انتقال مقرهای خود به عدن تعیین کرده بود، به حال تعلیق درآورد و از «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی » با نام اختصاری «سوئیفت» درخواست کرده بود تا همکاری خود با این بانک ها را قطع کند.

این منبع نوشت: همزمان با تهدید حوثی ها مبنی بر بازگشت به جنگ در واکنش به چنین اقداماتی، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد به سرعت نامه ای به رشاد العلیمی، رئیس شورای رهبری یمن فرستاد و درباره پیامدهای تعلیق مجوز این شش بانک از جمله قطع ارتباطات سوئیفت و بانک های کارگزاری به شدت ابراز نگرانی کرد.

گروندبرگ با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت یمن از جمله توقف صادرات نفت خام، هشدار داد تصمیمات اخیر بانک مرکزی در مورد این بانک ها به اقتصاد و معیشت مردم فقیر یمن در مناطق مختلف این کشور آسیب خواهد زد و ممکن است به تشدید تنش ها و حتی وقوع درگیریهای نظامی شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا