سیاسی

دیدار رئیس امارات با شیخ الازهر

رئیس امارات متحده عربی در دیدار شیخ الازهر در ابوظبی بر اهمیت تحکیم ارزش‌های انسانی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در ابوظبی میزبان احمد الطیب، شیخ الازهر بود.

به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف بر اهمیت تقویت همکاری میان طرف های ذیربط در کشورش و الازهر شریف در مصر برای تثبیت ارزش های انسانی مشترک تاکید کردند.

رئیس امارات در این دیدار بر اهمیت تحکیم و تعمیق فرهنگ همزیستی و گفت وگوی تمدنی و صلح میان فرهنگ های مختلف و ملت های جهان با توجه به اصول سند برادری انسانی که توسط شیخ الازهر و پاپ فرانسیس در فوریه 2019 در ابوظبی امضا شده، تاکید کرد.

دو طرف درباره شورای بزرگان مسلمان که هدف از آن تقویت نقش علمای ادیان و نمادهای آن در حمایت از توسعه و صلح در جهان تحت عنوان «ائتلاف ادیان برای توسعه و صلح» با همکاری با اندونزی است، رایزنی کردند.

بن زاید و احمد الطیب درباره برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک تبادل نظر کردند.

محمد بن زاید ضمن تحسین تلاش های احمد الطیب در گسترش پیام مسامحه و همزیستی انسانی و تقویت فرهنگ احترام به دیگران، به نقش محوری الازهر در نشان دادن تصویر حقیقی اسلام و حفظ پیام صلح آمیز در دعوت به صلح، خیر و هماهنگی اشاره کرد.

شیخ الازهر نیز، ابتکارات رئیس امارات و تلاش های او در حمایت از صلح و توسعه در سطح منطقه ای و بین المللی را تحسین کرد.

الطیب از اهتمام امارات به مسائل امت اسلام و در راس آن مساله فلسطین قدردانی و به تلاش های الازهر و شورای بزرگان مسلمان در تقویت ارزش های صلح و همزیستی و برادری انسانی در کنار مقابله با گفتمان نفرت و افراط گرایی و تلاش برای فعالسازی نقش علمای ادیان و بزرگان آن در مقابله با چالش های بشری معاصر اشاره کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا