اجتماعیسیاسی

مسدود شدن حساب‌های کاربری شماری از فلسطینیان مقیم خارج توسط مایکروسافت

شمار زیادی از فلسطینیان مقیم خارج عنوان کردند که حساب کاربری آنها از سوی شرکت مایکروسافت به دلیل حمایت از غزه مسدود شده است.

میدل ایست نیوز: شمار زیادی از فلسطینان مقیم خارج با اظهار نگرانی‌های جدی از رفتارهای شرکت غول‌پیکر مایکروسافت، عنوان کردند که این شرکت به شکل عمدی حساب‌های ایمیل آنها را بدون هشدار و صرفا به علت تماس با بستگانشان در غزه یا حمایت از موضوع فلسطین مسدود کرده است.

به گزارش الجزیره، این تصمیم ناگهانی، بسیاری از فلسطینیان مقیم خارج را از دسترسی به خدمات اولیه در اینترنت محروم کرده و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره آنها و حتی حساب‌های بانکی و فرصت‌های شغلی پیش روی آنها شده است و حتی امکان استفاده از برنامه «اسکایپ» برای باخبر شدن از اوضاع بستگان خویش را در غزه ندارند.

این منبع افزود: فلسطینیان خارج، سال‌هاست به حساب‌های ایمیل خود متکی بوده‌ و بسیاری از آنها گزارش داده‌اند که مایکروسافت حساب‌های ایمیل خود را که سال‌ها به آن تکیه کرده‌اند، بسته است.

این در حالی است که برای بسیاری از فلسطینیان از جمله آن‌هایی که در خارج زندگی می‌کنند، برنامه اسکایپ به منبعی ضروری برای ارتباط با خانواده‌هایشان تبدیل شده است و به آنها اجازه می‌دهد با هزینه کمتری با غزه ارتباط برقرار کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا