سیاسی

اردوغان خبر داد
پایان قریب‌الوقوع عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه

رئیس جمهور ترکیه از قریب الوقوع بودن پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه افراد مسلح حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ترکیه از قریب الوقوع بودن پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه افراد مسلح حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش الجزیره، رجب طیب اردوغان گفت در آینده بسیار نزدیک، پایان عملیات در شمال عراق را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود ضربات بسیار دردناکی به سازمان تروریستی(در اشاره به حزب کارگران کردستان) وارد کرده ایم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد در طول مرزهای جنوبی خود با سوریه نیز، کمربند امنیتی را تکمیل خواهیم کرد.

وی اظهار داشت مصمم هستیم هر ساختاری را که می تواند تهدیدی برای کشور ما در طول مرزها با عراق و سوریه باشد، از بین ببریم.

اردوغان که در جمع گروهی از فارغ التحصیلان یک مرکز نظامی در استانبول سخن می گفت،افزود سازمان تروریستی(حزب کارگران کردستان) قادر به تحرک در داخل مرزهایمان نیست و در عراق و سوریه هم در محاصره کامل قرار دارد.

این اظهارات اردوغان در پی ازسرگیری عملیات نظامی ترکیه در کردستان عراق بیان شده که بغداد آن را در هفته جاری با وجود نزدیک شدن دو کشور در برهه اخیر محکوم کرده است.

پیش از این یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه گفته بود که عملیات پنجه قفل که در شمال عراق علیه عناصر حزب کارگران کردستان ادامه دارد، در نوامبر سال جاری به پایان می‌رسد.

پیش از این شورای وزارتی امنیت ملی عراق در نشستی ضمن بررسی مساله مداخلات و حملات نیروهای ترکیه‌ای در مناطق مرزی مشترک، بر مخالفت عراق با نفوذ ترکیه به خاک کشور تاکید کرد.

نخست وزیر عراق، دستور داد هیئتی به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق برای اطلاع از اوضاع کلی و اتخاذ موضع یکپارچه درخصوص این مساله که نقض حاکمیت عراق است، به اقلیم کردستان عراق سفر کند.

نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، ده‌ها روستا در استان دهوک در اقلیم کردستان را طی عملیات نظامی جدیدی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به کنترل خود در آوردند.

نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، در مناطق بالیتی، کانی ماسی و روستاهای کوهستان متین پیشروی کردند.

ارتش ترکیه اخیراً حملات هوایی و توپخانه‌ای به مواضع حزب کارگران کردستان و تحرکات اعضای آن در دهوک را تشدید کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا