سیاسی

گفت‌وگوی پزشکیان و المشاط درباره تحولات غزه

رئیس جمهور ایران و رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن طی مکالمه ای تلفنی به بررسی آخرین تحولات غزه پرداختند.

میدل ایست نیوز: مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن، طی تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری سبا، المشاط در این تماس، پیروزی پزشکیان در انتخابات و کسب اعتماد ملت برادر ایران را تبریک گفت.

وی پیروزی انتخابات ایران را پیروزی ملت و انقلاب ایران دانست و نسبت به تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف ابراز امیدواری کرد.

المشاط از رهبری جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بابت مواضعشان در حمایت و یاری ملت مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

از طرفی دیگر، پزشکیان از مهدی المشاط بابت این تماس و تبریک بابت پیروزی در انتخابات ایران تقدیر و تشکر کرد.

پزشکیان، تصمیم شجاعانه رهبری یمن و ملت یمن در یاری ملت فلسطین را تحسین کرد و گفت که یمنی ها با تمام شجاعت وارد این نبرد شدند و قطعا ملت ایران و ملت های آزاد، اقدام یمن در این شرایط را تحسین می کنند.

رئیس جمهور ایران گفت که می بینیم برخی کشورهای مسلمان براساس منافع خود به صدور بیانیه هایی اکتفا می کنند و قطعا ملت های آزاد حاکمانی که اقدامی برای توقف جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین نکردند را محاکمه خواهند کرد.

وی افزود که ریشه های حوادث تلخ در منطقه، نتیجه وجود رژیم صهیونیستی در منطقه و سیاست های مخرب غرب است و تاکید کرد که اشتراکات یمن و ایران ریشه دار است و ما در این مرحله به روابط بیشتر میان دو کشور امید داریم.

پزشکیان ابراز امیدواری کرد که محاصره ملت یمن برداشته و صلح در یمن برقرار شود و از خداوند تبارک و تعالی، توفیق و پیشرفت و شکوفایی رهبری و ملت یمن را آرزو کرد.

منبع
خبرگزاری سبا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا