سیاسی

اتهام تشکیلات خودگردان فلسطین علیه حماس درباره جنگ غزه

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، حماس را متهم کرد که در مسئولیت ادامه جنگ برای نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه شریک است.

میدل ایست نیوز: ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، حماس را متهم کرد که در مسئولیت ادامه جنگ برای نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه شریک است.

به گزارش العربی الجدید، در بیانیه تشکیلات خودگردان آمده است که جنبش حماس در پذیرش مسئولیت فجایع و مصایبی که به دست اشغالگران رقم می‌خورد، شریک است.

تشکیلات خودگردان، حماس را متهم کرد که بهانه‌هایی به اشغالگران برای ادامه جنگ علیه غزه می‌دهد.

بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان، ساعاتی پس از جنایت اشغالگران در منطقه مواصی خان یونس در جنوب نوار غزه صادر شده است، جنایتی که بر اساس آمار اولیه، دستکم 90 شهید و 300 زخمی به جا گذاشت که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

تشکیلات خودگردان در بیانیه خود اعلام کرد که این جنایت را محکوم کرده و دولت اسرائیل و نیز دولت امریکا را به سبب ارائه انواع کمک‌ها به اشغالگران و جنایاتشان کاملا مسئول می‌داند.

این بیانیه افزود: با وجودی که ما می‌دانیم که دولت اشغالگر، نیازی به توجیه و بهانه برای ارتکاب جنایات خود علیه مردم ما ندارد، ولی در عین حال از هر بهانه‌ای که پیدا می‌کند، برای توجیه جنایات جنگی و کشتار دسته جمعی و نسل‌کشی به بهانه دفاع از خود استفاده می‌کند که این امر سبب می‌شود تا هر طرفی که این بهانه‌ها را می‌دهد، در مصایب و فجایعی که به دست اشغالگران علیه ملت ما صورت می‌گیرد، شریک باشد.

ریاست تشکیلات خودگردان در بیانیه خود، حماس را «به دادن بهانه‌های رایگان به دولت اشغالگر» متهم کرد و افزود این امر «آن را شریک پذیرش مسئولیت قانونی و اخلاقی و سیاسی ادامه جنگ نسل‌کشی اسرائیل علیه نوار غزه و رنج و ویرانی و کشتار» قرار می‌دهد.

ریاست تشکیلات خودگردان از حماس خواست تا منافع عالی ملی را ترجیح داده و هر گونه بهانه را از اشغالگران بگیرد تا قتل عام ملت فلسطین متوقف شود.

این نهاد همچنین خواستار تحرک عملی جامعه بین المللی برای تحمیل آتش بس در نوار غزه و نجات غیرنظامیان بی‌گناه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا