اجتماعیسیاسی

اخراج 11 هزار کارگر و مهاجر غیرقانونی از عربستان

عربستان سعودی 11 هزار نفر از متخلفان و ناقضان مقررات اقامت و کار را اخراج کرد و برای کسانی که به این افراد برای ورود مجدد به کشور کمک کنند، 15سال زندان در نظر گرفت.

میدل ایست نیوز: مقامات سعودی 11 هزار نفر از متخلفان و ناقضان مقررات اقامت، کار و امنیت مرزی را اخراج و در عین حال تاکید کردند هرکس را که بخواهد به آنها کمک کند تا بار دیگر وارد این کشور شوند، با مجازات‌هایی نظیر 15 سال حبس روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش سبق، در همین ارتباط، پویش‌های میدانی مشترکی برای پیگیری و دستگیری متخلفان و ناقضان مقررات سکونت، کار و امنیت مرزی در تمام مناطق این کشور از تاریخ 2024/07/04 تا 2024/07/10 به راه افتاد که، به بازداست 20 هزار و 93 نفر متخلف، شامل 12 هزار و 460 ناقض نظام اقامتی و 5 هزار و 400 نفر ناقض نظام امنیتی و 2 هزار و 233 متخلف و ناقض نظام و قانون کار در این کشور منجر شد.

بر اساس این گزارش، تعداد کل افرادی که هنگام تلاش برای عبور از مرزها به داخل کشور دستگیر شدند به هزار و 737 نفر رسید که 42 درصد از آنها اتباع یمنی، 57 درصد اتیوپیایی و یک درصد هم از ملیت‌های دیگر بوده‌اند.

در همین ارتباط 16 نفر از عوامل قاچاق کارگران، نگهداری و به کارگیری متخلفان از ضوابط اقامتی، کاری و امنیت مرزی نیز بازداشت شدند.

منبع
سبق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا