اقتصادی

امارات و ژاپن مشارکت اقتصادی را توسعه می‌دهند

امارات و ژاپن با در نظر گرفتن تسهیلات جدید، مشارکت اقتصادی به ویژه در عرصه‌های گردشگری و هوانوردی را تقویت می‌کنند.

میدل ایست نیوز: «عبدالله بن طوق المری»، وزیر اقتصاد امارات در دیدار با «یوشیتاکا شیندو» وزیر مشاور در امور اقتصادی و مالی ژاپن با یکدیگر راه‌های تقویت مشارکت اقتصادی بین دو کشور در بخش‌های مورد اهتمام از جمله اقتصاد جدید، گردشگری، هوانوردی، کارآفرینی و فناوری و ابتکار را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش البیان، عبدالله بن طوق تاکید کرد: روابط امارات متحده عربی و ژاپن، روابطی قوی و راهبردی در همه زمینه‌ها بوده و از حمایت همه‌جانبه مقامات دو کشور برخوردار است و ظرف پنج دهه گذشته شاهد توسعه مستمر در همه زمینه‌ها بوده است و ما به تقویت روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ایجاد مشارکت‌های ثمربخش‌تر که در خدمت رشد و توسعه اقتصاد هر دو کشور است، پافشاری می‌کنیم.

وی گفت: امارات و ژاپن دیدگاه‌های مشترکی برای ساختن آینده اقتصاد دارند و بر سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش‌های دانش، نوآوری، فناوری و اقتصاد جدید تمرکز دارند و از سرمایه‌گذاری در این حوزه‌های حیاتی و ایجاد فرصت‌های جدید حمایت و پشتیبانی می‌کند.

دو طرف بر تقویت همکاری‌های گردشگری در آینده و تلاش برای راه‌اندازی طرح‌های گردشگری مشترک با هدف ارتقای  جاذبه‌های گردشگری و رساندن پروازها به بیش از ۱۴۰ پرواز در ماه تاکید کردند.

دو طرف همچنین در این نشست بر تقویت همکاری‌های مشترک در انتقال فناوری و دانش و بهره‌مندی از تخصص ژاپن در فناوری‌های پیشرفته مانند رباتیک، هوش مصنوعی و غیره تاکید کردند.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا