اجتماعیسیاسی

درخواست پاکستان از عراق برای افزایش سهمیه روادید زائران اربعین

وزیر کشور پاکستان در دیدار سفیر عراق در اسلام آباد، درخواست کرد تا بغداد صدور روادید اربعین را رایگان و سهمیه روادید برای اتباع پاکستانی را افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: وزیر کشور پاکستان با اشاره به چالش‌های پیش روی زائران این کشور در جریان سفرهای زیارتی به عراق از بغداد درخواست کرد تا صدور روادید اربعین را رایگان و سهمیه روادید برای اتباع پاکستانی را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، سید محسن نقوی روز یکشنبه در اسلام‌آباد با حامد عباس لفتا، سفیر جمهوری عراق در پاکستان دیدار کرد. چودری سالک حسین وزیر کار و امور پاکستانی‌های مقیم خارج نیز در این دیدار حضور داشت.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق، مشکلات پیش روی زائران در حصول روادید عراق در ایام محرم و صفر، چالش اتباع غیرقانونی پاکستان در عراق، جلوگیری از سفرهای غیرقانونی از پاکستان به عراق و برخورد با آژانس‌های مسافرتی متخلف گفت‌وگو کردند.

وزیر کشور پاکستان به سفیر عراق اطمینان داد که با آژانس‌های متخلف به شدت برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهد که از زائران به بهانه صدور روادید و یا مشکلات اداری هزینه‌های هنگفت دریافت شود.

محسن نقوی اظهار داشت که دولت پاکستان قصد آسان‌سازی سفرهای اتباع خود به عراق به ویژه در ایام مقدس محرم و صفر را دارد و برای این هدف حساب ویژه‌ای روی طرف عراقی برای آسان‌سازی روند صدور روادید باز کرده است.

وی از دولت عراق درخواست کرد تا ضمن 2 برابر کردن سهمیه روادید اربعین برای پاکستان، صدور آن را نیز رایگان کند تا از این طریق سفر آسان زائران از پاکستان به مقصد عتبات عالیات آسان شود.

محسن نقوی همچنین خواست تا گذرنامه‌های زائران پاکستانی از آنان در حین ورود به عراق گرفته نشود تا آنان در زمان برگشت دچار مشکل مفقود شدن گذرنامه‌های خود نشوند.

وزیر کشور پاکستان و سفیر عراق در این دیدار بر اجرای فوری قرارداد لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک و رسمی و همچنین امضای قرارداد همکاری بین وزارتخانه‌های کار پاکستان و عراق به توافق رسیدند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا