اجتماعیسیاسی

مشارکت نیروهای قطری در تامین امنیت بازی‌های المپیک 2024 پاریس

شماری از نیروهای قطری به منظور در اختیار گذاشتن تجربیات خود در برقراری امنیت برای بازی‌های المپیک فرانسه راهی پاریس پایتخت این کشور شده‌اند.

میدل ایست نیوز: تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست به دست می‌شود که نشان از گشت زدن خودروهای امنیتی وزارت کشور قطر در خیابان‌های پاریس قبل از فرارسیدن زمان بازی‌های المپیک 2024 به میزبانی فرانسه است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور قطر با انتشار تصاویری از ورود خودروهای قطری به پاریس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ورود نیروهای امنیتی قطر به کشور دوست، جمهوری فرانسه برای مشارکت در تامین امنیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس که قرار است از 26 ژوئیه تا 8 سپتامبر برگزار شود، تکمیل شد.

این در حالی است که شیخ خلیفه بن حمد بن خلیفه آل ثانی، وزیر کشور قطر و فرمانده نیروی امنیت داخلی این کشور، پیشتر با انتشار بیانیه در پایگاه اجتماعی ایکس اعلام کرده بود: امروز با نیروهای وظیفه قطری خداحافظی و وظایف و مسئولیت‌های خود را در تامین امنیت المپیک پاریس آغاز می‌کنم.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه 43 افسر پلیس قطر به عنوان نیروی کمکی به منظور مشارکت در تقویت تدابیر امنیتی در پاریس هنگام برگزاری بازی‌های المپیک 2024 و قرار دادن تجربه گسترده خود در اختیار نیروهای فرانسوی وارد پایتخت این کشور شدند و پیش‌بینی می‌شود تعداد کل نیروها به 105 نفر برسد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا