اقتصادیخبر اولسیاسی

مصر فروش کانال سوئز را تکذیب کرد

دولت مصر اعلام کرد که قصد فروش کانال سوئز را ندارد و اخبار منتشر شده در باره فروش این کانال به قیمت یک تریلیون دلار کذب و ساختگی است.

میدل ایست نیوز: دولت مصر به انتشار یک فایل صوتی در فضای مجازی مبنی بر قصد این کشور برای فروش کانال سوئز به قیمت یک تریلیون دلار واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به گزارش الجزیره، دفتر نخست وزیری مصر امروز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد برخی از صفحات اجتماعی فایلی صوتی را منتشر کردند که در آن ادعا شده بود دولت مصر قصد دارد کانال سوئز را به قیمت یک تریلیون دلار بفروشد اما مرکز رسانه‌ای دولت ضمن تماس با سازمان مدیریت کانال سوئز، این اخبار و شایعات را تکذیب می‌کند.

در این بیانیه تصریح شده است: قصد دولت مصر برای فروش کانال سوئز به مبلغ یک تریلیون دلار به هیچ وجه واقعیت ندارد و این فایل صوتی در حال پخش و دست به دست شدن در فضای مجازی، یک فایل ساختگی و اطلاعات موجود در آن جعلی است و به هیچ وجه واقعیت ندارد.

دفتر نخست وزیر مصر تاکید کرد: کانال سوئز به طور کامل در مالکیت دولت مصر باقی خواهد ماند و نحوه مدیریت، بهره‌برداری یا نگهداری آن تحت حاکمیت کشور مصر قرار دارد و تمامی کارکنان آن از جمله تکنسین‌ها و مدیران، شهروندان مصری باقی خواهند ماند.

طبق قانون اساسی مصر دولت این کشور متعهد به حفاظت و توسعه کانال سوئز به عنوان یک آبراه بین المللی تحت مالکیت خویش به عنوان یک مرکز اقتصادی خواهد بود و یکی از منابع مهم درآمد مصر به شمار می‌آید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا