سیاسی

مذاکرات فلسطین و انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش امدادرسانی

وزیر خارجه بریتانیا و نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار و درباره توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش امدادرسانی به این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه بریتانیا و نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار و درباره توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش امدادرسانی به این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه نخست وزیری تشکیلات خودگردان فلسطین، مصطفی از دیوید لامی در دفتر خود در رام الله استقبال کرد که طی آن بر ضرورت پیشبرد تلاش ها برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و تقویت امدادرسانی اضطراری و افزایش ورود کمک های بشردوستانه در کنار توقف تجاوزات اشغالگران و شهرک نشینان و توقف شهرک سازی درکرانه باختری از جمله در قدس تاکید کرد.

مصطفی خاطر نشان کرد که قطعنامه اخیر 2735 شورای امنیت سازمان ملل که با موافقت همه کشورها همراه شد، نقطه شروع خوبی برای توقف جنگ علیه نوار غزه به شمار می رود و به بازگشت ساکنان به منازلشان و ورود کمک ها و پایان اشغالگری در نوار غزه و پایان عملیات بازسازی کمک و بر راه حل دو کشوری تاکید می کند.

وی گفت ما نوار غزه را ترک نکرده ایم و هر آنچه را که بتوانیم برای کمک به مردم خود در این منطقه تقدیم خواهیم کرد.

مصطفی در گفتگو با لامی، اهمیت تقویت حمایت بریتانیا از فلسطین را که به توانمندسازی نهادها و رشد اقتصادی در برابر پیامدهای جنگ اشغالگران علیه مردم فلسطین و تلاش های امدادرسانی و بازسازی کمک می کند، بررسی کرد.

وزیر خارجه بریتانیا هم بر پایبندی کشورش به راه حل دو کشوری و به کارگیری تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس فوری و رسیدن کمک ها به تمام ساکنان نوار غزه و توقف شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل و خشونت روزافزون شهرک نشینان در کرانه باختری و نیز حمایت بریتانیا از دولت فلسطین و تلاش های اصلاحی آن تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا