سیاسی

آغاز انتخابات پارلمانی سوریه

مراکز انتخاباتی در استان‌های مختلف سوریه از صبح امروز به روی رای دهندگان این کشور برای انتخاب نمایندگان پارلمان باز شد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون عالی قضایی انتخابات سوریه از گشوده شدن صندوق های رای در مراکز انتخاباتی به روی رای دهندگان در تمامی استان ها برای انتخاب نمایندگان پارلمان برای چهارمین دوره قانونگذاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، قاضی جهاد مراد، رئیس این کمیسیون تصریح کرد مراکز انتخاباتی دقیقا از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی باز شد و تا ساعت هفت عصر امروز پذیرای رای دهندگان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: قانون در اصل 64 به کمیسیون عالی قضایی انتخابات اجازه داده است تا مهلت انتخابات را در تمام یا برخی از مراکز انتخابات حداکثر به مدت پنج ساعت تمدید کند.

این مقام سوری تعداد مراکز رای گیری را 8 هزار و 151 مرکز اعلام کرد که بر اساس بررسی های دقیق برای مناطق مختلف مسکونی در نظر گرفته شده است و اعضای کمیته های مرکز اخذ رای در استانداری ها پس از تعیین نام توسط فرمانداران بر اساس مفاد ماده 15 قانون انتخابات به منظور هر چه بهتر برگزار شدن آن سوگند یاد کردند.

وی تصریح کرد: تعداد نامزدها 1516 نفر است که در بخش الف 409 نفر و در بخش ب 1107 نفر برای کسب 250 کرسی پارلمان رقابت می کنند.

مراد توضیح داد پس از بسته شدن صندوق ها، روند شمارش آرا در مرکز انتخابات توسط کمیسیون انتخابات با حضور نامزد یا نماینده وی و همچنین با حضور رسانه ها آغاز می شود و نتایج نهایی نیز بلافاصله بعد از اتمام شمارش اعلام خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا