سیاسی

هزینه‌های وحشتناک و سرسام‌آور بازسازی نوار غزه

 نتایج یکی از ارزیابی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد برداشتن حدود 40 میلیون تن آوار در غزه به 15 سال زمان و مبلغی بین 500 تا 600 میلیون دلار هزینه نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: نتایج یکی از ارزیابی های سازمان ملل نشان می دهد برداشتن حدود 40 میلیون تن آوار در غزه به ناوگانی متشکل از یکصد کامیون و پانزده سال زمان و مبلغی بین 500 تا 600 میلیون دلار هزینه نیاز دارد.

به گزارش الشرق الاوسط، نتایج این ارزیابی بنا به نوشته روزنامه گاردین،چالش عظیم بازسازی سرزمین های فلسطینی را نمایان می کند که طی چند ماه بعد از حملات اسرائیل، خانه ها و زیرساخت های آن به شکلی گسترده تخریب شده اند.

بر اساس این ارزیابی که برنامه محیط زیست سازمان ملل آن را در ماه گذشته منتشر کرده است 137 هزار و 297 ساختمان در غزه یعنی بیش از نیمی از کل تعداد ساختمان ها و منازل موجود در این منطقه در حملات اسرائیل آسیب دیده اند به گونه ای که بیش از یک چهارم خانه ها به طور کلی ویران شده و حدود یک دهم آسیب جدی دیده و یک سوم نیز آسیب های متوسط به بالا دیده اند.

این ارزیابی نشان می دهد مکان‌های دفن زباله عظیم بین 250 تا 500 هکتار البته بسته به مقدار قابل بازیافت، برای دفن زباله‌ها ضروری است.

پیشتر نیز برنامه توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرده بود بازسازی خانه‌های ویران شده غزه، در خوش‌بینانه‌ترین سناریو ممکن است تا سال 2040 طول بکشد و مجموع هزینه‌های بازسازی در سراسر این منطقه بسیار بالا و بالغ بر 40 میلیارد دلار خواهد بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا