سیاسی

رونمایی ارتش مصر از شناور چند منظوره بدون سرنشین

کارخانه کشتی سازی اسکندریه در شمال مصر، از ساخت نخستین شناور بدون سرنشین به نام اقیانوس شفق قطبی «Ocean Aurora» خبر داد.

میدل ایست نیوز: کارخانه کشتی سازی اسکندریه در شمال مصر، وابسته به سازمان صنایع و خدمات دریایی ارتش این کشور از ساخت نخستین شناور و وسیله نقلیه بدون سرنشین به نام اقیانوس شفق قطبی«Ocean Aurora» خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی با بزرگ نمایی این اختراع جدید ارتش مصر، آن را بسیار پیشرفته توصیف کردند به طوری که یکی از این رسانه ها نوشت این شناور نقلیه که مصر اعلام کرده است در زمره وسایل نقلیه شناور خودکششی (RSV) است و خودشان حاوی قایقران، موتور و غیره هستند توسط شرکت MCS  از شرکت های متخصص در راه حل های سیستمی فعال در آب های عمیق طراحی شده است.

در همین ارتباط یک وبسایت اسرائیلی اعلام کرد آنچه این شناور نقلیه را متمایز می کند، توانایی آن برای عملیات مستقل در زیر آب بدون نیاز به حضور انسان و  مجهز به جدیدترین دستگاه های اسکن و سنجش است و می توان آن را به طور کامل از خشکی کنترل کرد.

این منبع افزود: این شناور برای اهدافی مانند بررسی های زمین شناسی و ژئوفیزیک استفاده می شود و همچنین می توان از واحد های کوچک آن با کنترل از راه دور برای بازرسی خطوط لوله، کابل های زیردریایی و سازه های فلزی استفاده کرد.

این شناور قابلیت کار کردن تا 30 روز در شرایط بد دریایی را  به طور مداوم دارد و سرعت عملیاتی آن به 10 گره می رسد و این ویژگی ها آن را به ابزاری قدرتمند تبدیل کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا