سیاسی

تاکید السودانی بر فعال‌سازی توافقنامه‌های اسپانیا و عراق

نخست وزیر عراق در دیدار با سفیر اسپانیا در این کشور، بر ضرورت تداوم فعال‌سازی توافقات بین دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به مناسبت پایان ماموریت کاری و فعالیت های، «پدرو مارتینز آویال» سفیر اسپانیا در عراق با وی دیدار و گفت‌وگو کرد و روابط دوجانبه و راه‌ها و جوانب گوناگون توسعه این روابط را در راستای منافع دو ملت دوست، با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی با قدردانی از عملکرد سفیر اسپانیا در دوره فعالیتش در عراق، بر ضرورت ادامه فعال‌سازی توافقنامه‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در جریان سفر ماه دسامبر گذشته پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و همچنین اهمیت برگزاری کمیته مشترک عراق و اسپانیا که برای امسال برنامه ریزی شده است، تاکیدکرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت عراق از مشارکت و حضور شرکت های اسپانیایی متخصص در بازسازی زیرساخت ها، طرح های توسعه و پروژه های خدماتی در عراق استقبال می کند ضمن آنکه تعدادی از اقدامات لازم را برای تشویق توسعه فضای سرمایه گذاری و جذب شرکت های بین المللی انجام داده است.

نخست وزیر عراق در این دیدار همچنین قهرمانی تیم اسپانیا را در مسابقات قهرمانی جام ملت های اروپا تبریک گفت.

سفیر اسپانیا نیز، از سوی دیگر بر ابراز تمایل کشورش برای تقویت مشارکت های نتیجه بخش در بخش های دولتی و خصوصی در عراق و حضور موثر در پروژه های راهبردی و سرمایه گذاری در برنامه های توسعه و اصلاحات عراق تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا