سیاسی

فتح و حماس بار دیگر به ابتکار چین در پکن با یکدیگر مذاکره می‌کنند

مقامات جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس قرار است بنا به درخواست چین، در ماه جاری با یکدیگر در پکن دیدار کنند.

میدل ایست نیوز: دو مقام فلسطینی اعلام کردند جنبش‌های فتح و حماس به زودی در پاسخ به دعوت چین، در نشستی در پکن گردهم خواهند آمد و به دنبال این نشست نیز، همه گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی با برپایی نشستی در چین، راه‌های پایان دادن به تفرقه و اختلافات کنونی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

به گزارش الرای، «صبری صیدم» دبیر شورای انقلابی جنبش فتح در این باره تصریح کرد این نشست بین حماس و فتح در روزهای بیستم و بیست و یکم ژوئیه در چین و  قبل از نشست احتمالی گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی برگزار خواهد شد.

به گفته منابع فتح، ریاست هیئت حماس را اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت فتح را محمد العالول معاون رئیس جنبش فتح عهده دار خواهند بود. این در حالی است که هنوز حماس در خصوص این نشست اظهار نظری نکرده است.

صیدم تاکید کرد: هدف از این نشست پایان دادن به وضعیت اختلاف و تفرقه و تعهد و پایبندی به توافقات در خصوص نحوه رابطه بین جناح‌های فلسطینی در مرحله بعد است.

گفتنی است گروه های فلسطینی در آوریل گذشته در پایتخت پکن دیدارهایی انجام دادند، اما دیدار بعدی آنان به سبب بروز اختلاف و اتهام‌زنی‌های دوجانبه بین حماس و فتح لغو شد.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا