اقتصادیسیاسی

گام‌های وزارت حمل و نقل عراق برای لغو تحریم‌های هوایی اروپا

وزارت حمل و نقل عراق با هدف لغو تحریم‌های هوایی اروپا، از امضای قرارداد مشاوره‌ای و اجرایی با انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل‌ونقل عراق اعلام کرد در تلاش‌های خود برای لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های اروپایی علیه خطوط هوایی عراق، به گام‌های عملی مهمی دست یافته و در خصوص این پرونده، یک قرارداد مشورتی و اجرایی با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت حمل ونقل این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رزاق محیبس وزیر حمل و نقل عراق، اهمیت زیادی به موضوع لغو ممنوعیت اروپایی در مورد سازمان هواپیمایی عراق می دهد ضمن آنکه خطوط هوایی عراق به تلاش های خود برای تکمیل مراحل لغو تحریم‌ها و اجرای الزامات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) ادامه خواهد داد.

در این بیانیه با اشاره به امضای قرارداد مشاوره‌ای و اجرایی مناف عبدالمنعم، مدیرکل خطوط هوایی عراق، با انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی با کامل العوضی نایب رئیس اتحادیه خاورمیانه و آفریقای این انجمن که ظرف یک ماه اجرایی خواهد شد، تصریح شده است این اقدامات اصلاحی، گام دوم در تحقق الزامات لغو تحریم اروپا با توجه به محدودیت‌های زمانی مشخص است و بنا به گفته عبدالمنعم در اخذ گواهینامه های بین المللی و ارتقای سطح عملکرد ایمنی کمک خواهد کرد و بازدهی مثبتی در جنبه های فنی و تجاری شرکت هواپیمایی عراق خواهد داشت.

در این بیانیه به بازگرداندن هواپیماهای پارک شده در برخی فرودگاه‌ها به چرخه خدمت و همچنین امضای قرارداد مشترک با یکی از شرکت‌های معتبر جهت بهره‌برداری از حداقل دو فروند هواپیما با سامانه« 83bis » اشاره شده است که به هواپیماهای ثبت‌شده برای مقاصد تجاری امکان می‌دهد با هواپیمایی دیگر که دارنده گواهی اپراتور است، پرواز کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا